[dfd_single_image image=”18064″]

Ide vissza kell jönni” – Egy rutinos utazónak nem gyakran hagyja el a száját ez a mondat, hiszen mi általában az új élményeket keressük, és ha lehetőségünk van választani már ismert és új úti célok között, szinte kivétel nélkül az utóbbit választjuk. Az Alpok-Adria Túra karintiai szakaszain gyalogolva azonban meglehetősen sokszor emlegettük, hogy egyszer visszajövünk, és ezt a túrát egészében teljesítjük. Az alábbi helyszínekhez természetesen egyesével is el lehet látogatni, ezért listába gyűjtöttük a top élményeinket, hátha valamelyik éppen a Ti bakancslistátokon landol.

1.) A Grossglockner

A felsorolás sorrendje megegyezik a túránk útvonalával, de akár rangsorolásnak is tekinthetjük, mert a 3798m magas Grossglockner – Ausztria megmagasabb csúcsa – a hegyek szerelmesei számára messze elviszi a pálmát. Közép-Európában nem sok lehetőségünk nyílik ekkora óriásokat közelről csodálni, így a háromezresek havas gyűrűjében pózoló hegycsúcs ritka látványt jelent. A közeli Franz Josefs Höhe magaslatról ráláthatunk Ausztria legkiterjedtebb gleccserére is, és ha lesétálunk a gleccsertóhoz, kisebb, leszakadozó jéghegyeket is láthatunk. Út közben pedig mormotákkal is barátkozhatunk.

[dfd_single_image image=”18051″]

2.) Stapiztersee

Mallnitz közelében található ez az alacsony sással körülvett kis tó, festői környezetben. Amikor itt jártunk, sárga és lila virágok borítottak be mindent, egészen meseszerűvé téve a kompozíciót. A tó mögött a távolban havas hegyek és két látványos vízesés, melyek rövid túrázással szintén megközelíthetők.

[dfd_single_image image=”18052″]

3.) Alexanderhütte

A Millsatti Alpokban, 1768m-en található két tradicionális osztrák faházikó egymás mellett. Olyan pazar kilátással, hogy az igazán hibátlan. A magaslatról elképesztő panoráma nyílik a Millstatti-tóra. Reggel egy-két túrázó ült csak a vendéglőként is működő hütte teraszán, és ők is csak suttogva beszélgettek. Elképzelni is gyönyörű, milyen lehet itt megszállni egy pár napra, kijönni hajnalban és végignézni, ahogy a felhők felszállnak a völgyből…

[dfd_single_image image=”18056″]

4.) Millstatti Alpok

Az Alexanderhüttétől induló “Szerelem útja” már önmagában egy népszerű bakancslista tétel, de számunkra nem a padok tették különlegessé ezt az útvonalat. Millsatti Alpok egyedi hangulatát az adja, hogy a magaslaton végeláthatatlan füves-virágos réten vezet a túraút, és egyetlen fa nem állja akadályát a minimum 180 fokos panorámának. A egész útvonal egy vég nélküli kilátóhely a mélyben fekvő Millstatti-tóra. A hegytetőről egészen Szlovéniáig ellátni, ahol a Júlia-Alpok tűéles csúcsai meredeznek.

[dfd_single_image image=”18054″]

5.) Steindorf, Ossiacher See

A Gerlitzi-i Alpok magaslatáról az Ossiacher See felé baktatva belebotlottunk egy újabb, bámulatos kilátóponton elhelyezett hüttébe, ahol kizárólag házilag készített hidegételt szolgálnak fel. Nem is tudtuk megállni, hogy ne lakjunk jól egy kiadós házi májkrémes házi kenyérrel, házi bodzaborral öblítve. Mondhatjuk, hogy jól esett!